Hamburg, meine Perle

Idag har jag pratat mer tyska på jobbet än jag gjort sammanlagt på hela sommaren. Och det var underbart! Fick nästan känslan av att vara tillbaka i Hamburg igen. Snart är det ett år sedan jag var i Tyskland (ETT ÅR!!!) och det känns riktigt galet. Jag måste alltså spara lite pengar och åka dit snart igen. Vill ju hälsa på Susanne som lever livet i Hamburg där hon jobbar som aupair nu! Önskar att jag kunde spola tillbaka tiden några år och få uppleva det igen. Känslan av att bo där går inte att beskrivas, det måste upplevas. En sak är säker, jag ska iallafall flytta dit igen någongång i mitt liv.




Hamburg meine Perle, du wunderschöne Stadt
du bist mein Zuhaus, du bist mein Leben!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback