Måndag

Skönt att ha måndagen över, det är alltid den man fasar för mest. Första dagen på den nya veckan. Idag träffades vi i den nya basgruppen (fortfarande väääldigt ny för mig...) i vårt bokade grupprum för att skriva kontrakt och bestämma lite annat som vi vill göra på de möten vi har nu flera veckor framåt. Sedan hade vi möte med vår handledare där vi presenterade vårt förslag och gick även igenom frågorna från förra veckans brainstorming samt gjorde nya inför morgondagens möte, då vi ska börja med subcutana injektioner, alltså injektioner i underhudsfettet. Jag har aningen svårt för att svara på frågorna eftersom jag inte har boken än, den finns inte någonstans i Karlskrona inte ens på skolans bibliotek typiskt nog. Men med lite list kan man hitta allt genom google!

Snart har vi även tenta i farmakologi och mycket tid går att att plugga till den. Dessutom har vi inte fått några klara besked på vad som ska komma på tentan så det är rätt svårt... Mitt liv är inte så jätteupphetsande just nu. Det är hemskt attman ska behöva kolla i kalendern innan man kan planera att träffa en kompis. Men jag har lovat mig själv att göra allt jag kan för att klara skolan, så det är bara att kämpa vidare.

Till helgen åker jag hem till Skåne. Det ska bli skönt att får komma hemhem, även om det bara är två nätter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback