Klimatförändringar

Okej!
Anser du att du kan
nog mycket om klimatförändringar?
Anser du att du gör något åt situationen eller tycker du att det kan fortsätta som det är?

Visste du att när arktis isar smälter så kan inte isbjörnarna ge sig ut på jakt eftersom de medför risk att dö så istället svälter dom och äter upp sina egna bebisar för att överleva?
Visste du att Sverige har fått pris för sin dubbelmoral - De anser att regnskogarna ska bevaras samtidigt som vi ska öka vår skogsproduktion genom att hugga ner skogen?


Visste du inte detta så tycker jag att du ska göra precis som jag gjort:

Gå in på klimatbloggen och läs på! Gå in där så kanske du berörs nog mycket för att börja fundera på om det är dags att vi börjar agera och ta på allvar vad som händer runt oss just nu.

Det ska inte behövas en värdskatastrof (Dom finns redan runt oss). Det ska inte behövas att vi människor ska börja svälta och äta våra egna barn för att vi inte kan få tag på mat, vi måste informera oss och sluta stoppa huvudet i sanden.

Sluta läs vad jag skriver, mina ord har ingen betydelse, ta 5 minuter och läs klimatbloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback