Du är vad du äter

Ser just nu på Anna Skippers "Du är vad du äter" som går på trean. Nog för att den där kvinnan kan vara aningen överdriven, jag menar, vad är det för fel på skinka som pålägg? Men hon har sina vettiga stunder.

Ikväll handlar det om 18-åriga Evelina: "Evelina går sista ring i gymnasiet. Hon pluggar hårt för att få bra betyg. För att orka med har hon satt sig själv på en diet bestående av energidryck, fruktsocker och stora portioner kebab med pommes. Det funkar perfekt tycker Evelina. Det tycker dock inte hennes kropp som sväller, hennes hjärta som bultar allt högre och snabbare, hennes sömn som blivit allt sämre eller hennes balklänning som blivit på tok för trång. Anna Skipper rycker ut för att rädda Evelina ur hennes energimissbruk..."

Som jag känner igen mig! Ingen frukost, minimalt med mat, konstant trötthet, för att sedan på kvällen kränga i mig en stor fet kebab med extra allt, och gärna någon dricka med mycket socker i. Detta leder till sömnproblem vilket resulterar i att nästa dag blir seg och så fortsätter cirkeln.

Tur jag slutat med detta nu. Fyra veckor på fredag och kläderna sitter redan lösare!



Kommentarer
Postat av: milla

go hanna go hanna go hanna!! :D

2009-08-07 @ 23:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback