All you need is One.

Jag vet hur det känns att trampa på glödande kol och en sak är saker, jag rekommenderar det inte. Men nu vet jag hur det känns så nu kan jag stryka det från min "att göra innan jag dör lista".

Rubriken; Hur många människor finns det inte i världen? några miljoner? Hur många av dessa har du pratat med? Ett tiotal tusen? Hur många känner du mer eller mindre till namnet på? Hur många har du älskat på ett eller annat sätt? Hur många dagar finns det på ett år?

All you need is one.

Du behöver bara en dag för att leva som om det vore din sista på.
Du behöver bara en familj, med varje unik plats för de nära.
Du behöver bara en vänskapskrets, en kärlek, en , ett.
Ett beslut, ett val, en känsla, en tid, ett leende, ett ljus, ett hem.
Ett hjärta.



När jag slog på datorn så hade jag fått ett mail på facebook. Ett mail där det endast stod: "Everything changes, but nothing is truly lost..." Det är en översättning på ett citat som jag har på latin på facebook för tillfället, det var en vän som hade skrivit mailet. Det berör mig lite, jag undrar vad han tänker på i dagarna, hur han mår och vad han känner.

Somliga människor förvånar, de går från att vara så perfekta och bra, till att krossa den drömbild som jag byggt upp, visa sig att de inte alls är som jag inbillat mig.. Och han.. han valde att fösöka ändra den bilden igen, han är en av de få som faktiskt har gått från att vara klassad som en av de största idioterna i mitt liv till en människa som jag på ett eller annat sätt alltid vill ha i mitt liv. Så det berör mig lite när jag vet att han har gjort en google-ansträngning och sen även vill tala om det för mig.. då undrar jag hur han mår på insidan.. så saknar jag nästan honom för en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback