Skämmas?

Hur pass långt ska det gå innan människor växer upp och börjar skämmas över sitt beteende? Visst gör våra föräldrar sitt bästa för att uppfostra oss och ge oss en bra grund att stå på för resten av livet och sen växer vi upp och gör aktiva val där vi får ta konsekvenser av alla val som vi gör i livet. Hela tiden gör vi val, somliga är svårare än andra, vissa är självklara. Sen kommer de stunder i livet när vi medvetet väljer ett alternativ som kanske gynnar vårt ego t ex men som går emot alla normer, principer, all uppfostran och som du absolut inte skulle göra om och uppriktigt sagt kunna säga att du var stolt över dig själv för i ditt val. Är det dags att skämmas då? Är det dags att växa upp och ta ansvar för sina handlingar och vara den människa som man vill vara?

Det låter ganska konstigt och klurigt nu men jag slutas inte förvånas över människor! En del förtjänar faktiskt lite stryk!!

Imorgon är en ny dag och jag har både en och två saker inplanerade eftersom jag inte jobbar då! Det ska bli så härligt att få njuta av solen och bara leva livet för varje sekund som går.

Kom ihåg att le! Du mår bättre själv och omgivningen kommer ge dig ett leende tillbaka. Det är tio gånger trevligare att mötas av en leende människa! Och det är verkligen något jag måste tänka på när jag nästan glömt bort hur man gör när man ler ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback