One oh one, will be having some fun

Påminn mig om att jag MÅSTE beställa en klipptid! Nu ser jag ut som ett vandrande knullruffs, utan struktur! Detta "utan struktur" gör mig irriterad. Luggen är för lång för att få pli på, håret går inte att ruffsa till ordentligt utan de är grymt irriterande bara! Så nu ska jag ta mig tid och gå och klippa mig :)

Mina lakan till sängen är för korta efter en tvätt, dom måste strykas. Vem fan är 20 år och vill stryka sina underlakan? INGEN. Men tydligen vet jag en 20 åring som kommer att vara tvungen att göra det! hoho, nångång måste man väl ta lite pensionärspoäng!

Det påminner mig om min nyvarande praktik inom äldrevården där vi har en tant som stryker ALLT, en i personalen alltså. Hon kan stryka saker i 2 timmar en dag om det "behövs" och på de två timmarna kan de göras så mycket annat som iallafall jag anser vara mer värdefullt för de äldre. Ingen bryr sig om dom har strykta kallingar, allra minst dom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback