Hospiteringsdagen

Nu ska jag bege mig mot sjukhuset där jag ska göra min hospitering för dagen. Det är mörkt och tyst ute, jag tror ingen är vaken förutom jag. Och min inneboende förståss (spindeln som bor i min termometer utanför fönstret), kanske borde man kalla honom uteboende istället? Intressant det där. Pappa har iallafall övertygat mig om att han inte kan komma in så jag låter honom bo där, trots att han inte hjälper till med hyran.

Typiskt nog har jag blivit sjuk nu lagom till arbetet på sjukhuset, som tur är ska jag bara observera sjuksköterskorna i sina arbeten, men jag får ändå ha heta sjuksköterskekläder på mig.

Nu ska jag röra mig, ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback