Jag förstår inte grejen?

Varför tror vissa människor att dom kan behandla mig hur som helst? Höra av sig när det passar dom, annars ignorera mig totalt? Vad är det som gör att ni tror att ni kan behandla mig så? Okej, vissa människor har man en sådan kontakt till, men då är det ömsesidigt, alltså från BÅDA håll. Båda är medvetna om situationen, det är liksom en oskriven regel. Men andra är riktiga svikare, lovar guld och gröna skogar men efter ett tag är allt man får ett ruttet äpple. Betyder jag inte mer än så? Jag vill inte ha människor som er i mitt liv! Förstår ni? Låt mig vara, snälla. Jag klarar mig fan så mycket bättre utan er.

Jag har gjort många fel i mitt liv. Valt att ha människor i mitt liv hellre än andra, som jag inser nu vore mycke bättre för mig. Jag har svikit folk, och jag skäms. Men jag har ändrat mig. Jag vill inte ha allt det ytliga längre. Innebär det att jag måste bryta kontakten med vissa personer, så är det så. Antingen är man min vän, eller så är man inte. Inget spel ska spelas. Jag vill ha brutal ärlighet! Inga jävla lögner om att jag är underbar och fin, när man egentligen menar något helt annat.

Jag är trött på all ytlighet!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag måste bara kommentera. Precis det händer mig nu med och jag känner precis samma som dig. Så jag ville bara säga att du är inte ensam! Men stå på dig. Gör en vårrensning: välj bort de vänner som du inte behöver och ta extra väl hand om dina riktiga vänner!
Lycka till och hoppas att det blir bättre!

2008-05-11 @ 18:52:05
URL: http://malingasparik.bloggspace.se
Postat av: linda

Du ÄR underbar & fin, och jag menar exakt det jag säger!

2008-05-11 @ 19:07:34
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Hanna

Malin; Ja, det är något jag verkligen borde göra. Varför slösa energi på dom som bara utnyttjar en?

Linda; Och du är precis en sån person jag hade dött för!

2008-05-11 @ 21:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback