Livets riktlinjer

När jag fyllde 18 år fick jag en liten bok om mitt liv av två vänner. Det är konstigt hur bra någon kan känna en, men det är också konstigt hur snabbt folk kan glida ifrån varandra. Samma sak med skolan, där umgås man i princip varje dag men sedan när studenten varit ser man aldrig människorna igen, och den man har kontakt med är den man minst trodde skulle stanna kvar.

Men visst är det så, helt plötsligt ändras riktlinjen för livet. Alla har olika mål och strävar efter att nå dessa. Man växer som människa, lämnar det gamla bakom sig och går vidare med sitt liv. Hittar nya bekantskaper, flyttar hemifrån, mognar och utan man vet om det har man kommit in i vuxenlivet.

Men om man inte är redo än då? Om man fortfarande vill vara ansvarslös och känna att det måste finnas någon som vet bättre? Hur gör man då?
För det är så det känns ibland. Jag vet inte om jag är redo än att kliva in i vuxenvärlden. Men förr eller senare har jag inget val, förr eller senare kommer det hända...



Kommentarer
Postat av: Sara

Hanna du kan vara lugn.. du räknas inte som vuxen förrän om ungefär 7 år.. Enligt FN:s barnkonvention räknas man inte som vuxen förrän man är ca 26 år, det är då man beräknas klara sig helt och hållet utan hjälp från föräldrarna.. så du kan andas ut, du är ännu ungdom!! :D:D bra va?? pussah

2008-03-06 @ 17:17:13
Postat av: Simon

Mit 26? Cooooool ey! Warum bezahl ich dann alle meine Rechnungen selbst hihi! :P

Lieben Gruss!

2008-03-06 @ 18:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback