Fredag!

Imorse tog jag det lugnt. Gick upp vid halv tio, duschade och hade inte bråttom alls. Ingen hade ju ringt mig angående jobb (de brukar hända vid sju isåfall). När jag står för att torka håret ringer telefonen, och det är ingen mindre än rektorn på den skola där jag ska börja arbeta. Hon hade glömt meddela mig om ett möte med föräldern (mamma till tjejen jag ska vara assistent till) skulle äga rum klockan tio. Jag kollar snabbt på klockan och den är 09.55. Det var bara att slänga på sig kläderna och rusa ner till skolan, blek och osminkad. Det har inte hänt på över fyra år, att jag lämnar hemmet utan smink!

Men det gick bra och det är väl huvudsaken. Mamman fick ett positivt intryck av mig och jag börjar jobba redan på måndag, vilket jag ser framemot enormt! Ska bli jätte kul att få lära känna denna tjej och hjälpa henne på vägen mot ett lättare liv.

Förövrigt är det ju fredag idag!
Och ikväll är det fest hos Michelle. Det ska bli hur kul som helst! Synd att vissa folk bestämde sig i sista minuten att inte följa med. Men jag kan ha skoj ändå. Party party!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Grattis till nya jobbet!

2008-03-07 @ 13:06:54
Postat av: linda

Du är snygg utan smink ju ^^
Fick Skånelandet en chock av att se dig naturlig?

2008-03-07 @ 15:12:39
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Suss

FÖRLÅT! Smisk på mig.

2008-03-08 @ 13:31:18
URL: http://pinkoleander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback