Diskussion vid matbordet

Nu har jag nyss ätit och precis som 95 % av alla andra måltider som tillbringas med föräldrarna blir det diskussioner kring vida man ska äta kött eller inte. Dessa diskussioner brukar likna riktiga debatter.

Ja, jag vet att djuren i Sverige har det mycket bättre än i andra länder. Ja, jag vet att de flesta djur dör utan att lida. Men det räcker att det finns ett enda djur som lider för att jag ska ha en anledning till att inte äta kött. För hur vet du att just det djuret på din tallrik inte har lidit? Och vi här i Sverige kan påverka resten av världen om vi alla hjälps åt.

Dessutom tycker jag inte att man ska "producera" djur för att äta dom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback