Om man bara skulle våga

Hur hade livet sett ut om man vågat göra alla de saker som man helst av allt vill göra, men inte vågar?

Jag har själv suttit i flera situationer då jag agerat efter vad som är "lättast" för mig. Hade jag istället tagit ett steg längre och handlat efter vad jag känt just i den situationen kunde livet sett mycket annorlunda ut.

Alla gånger då jag sett en intressant människa på bussen, varför har jag inte sagt hej och börjat småprata?
Och de gånger då man varit ute och festat, varför har jag inte tagit kontakt med fler människor?
Varför berättade jag inte för just den killen att det var honom jag gillade när jag var fjorton?

Det värsta som kan hända är ju att man får ett nej. Men då är det bara att rycka på axlarna och gå vidare!

Man måste våga för att vinna, helt enkelt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback