Ett erbjudande till;

"Ang din annons.
Vi har en möblerad o köksutrustad lägenhet för Dig. 2:a i
högskole-området, Gräsvik. 10 min promenad mellan högskolan o vår villa,
som innehåller 2 lägenheter varav vi bor i ovanvån. Lägehnet på
bottenvån, stort v.rum, sovrum, hall, kök o badrum (dusch). Tvättstuga o
mini-spa gemensamt i källaren.
Du kan inte var allergisk för katt för vi har en gammal kisse hos oss.
Månadshyra 3.500."

"El, värme, vatten ingår självklart i hyran. Bredband med kabelanslutning har vi inte, själva har vi bara ett modem till vår telefon för internetuppkopplingen.  Men, det finns telefonkabel till lägenheten o vår tidigare hyresgäst hade ett trådlöst abonnemang till sin dator som verkade fungera ok, så den modellen är ok för oss såklart. Vad kan jag berätta mer om lägenheten? Vardagsrummet är ca 24  kvadrat mot söder o väster, ljust med två fönster + balkong. Vita nymålade väggar o nylackat parkettgolv. Sovrummet är  inte  så stort, ca 8-10 kvadrat med plats för säng o skirvbord. En garderob finns i sovrummet o en i hallen. Hallen är lite avlång o inte så stor o en transportyta mellan utrymmena. Köket är litet och fyrkantigt med två fönster, plats för  matbord med 2-3 stolar, i övrigt utrustat, som jag sa, med spis med ugn, mikro, kyl+frys och kökskärl av alla slag+ städutrustn. Som jag nämnde finns i lägenheten ytterligare ett rum som är avstängt, där vi magasinerar min mammas gamla grejer än så länge. Möbler o textilier kan vi diskutera ev förändringar av , så Du kan få det trivsamt lite efter Din smak. Villan är byggd som flerfamiljshus, dvs man går in genom en ytterdörr till ett trapphus och varje lägenhet har sin egen ytterdörr därifrån. Bostadsområdet ligger, som Du sett, nära vatten och grönområde. Du kan gå bara runt kvarteret, så är Du vid badplats i havet:( 21 grader igår då jag var nere o tog ett dopp). Bra motionsslingor ligger där.också  Går Du i stället åt andra hållet så kommer  Du till Bergåsa efter ca 5 min, backen upp o backen ner. Där ligger förutom Lasarettet och tåghållplats även busshållplatser, där stans samtliga bussar passerar på väg till  Karlskrona centrum,  På Bergåsa finns en affär med lite av varje, kiosk, kakbod, pizzeria, frisör o solarium. Välkommen på fredag o titta."


Vad tycker ni? Uppsägningstiden är en månad, så hittar jag något annat är det lätt att flytta.



Kommentarer
Postat av: Julia - Au pair i Apollo Beach, FL

Lugn bara - bilder kommer.



Far inte installera nagot pa familjens dator, battre att jag anvander min egen. Familjen kommer fixa tradlost natverk de kommande dagarna. Och da blir det bildparad :)

2008-08-14 @ 12:54:17
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: linda

Ta den!

2008-08-14 @ 18:58:24
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback