I brist på..

.. något annat att skriva, publicerar jag några tänkvärda frågor hittade på okänd blogg. Hihi.

Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen
till patienten?

Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes
frites och Cola light?

Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?

Varför är inte ordet förkortning kortare?

Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?

Varför finns det inte kattmat som smakar mus?

Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har
testat detta?

Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller
sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?

Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när
batterierna är nästan slut?

Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?

Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" ut till mitten
av gräsmattan?

När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?

När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?

Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt
överhuvudtaget lås?



Kommentarer
Postat av: linda

Den dar har du ju stulit :D

Och svaren ar:

1- For att pizzakillen har en chef som piskar honom for varje sekund han ar forsenad. Lakare kan man daremot inte kritisera.

2- For att de ar idioter.

3- Se ovanstaende svar.

4- Det AR kortare nu an det var innan, dummis.

5- Det ar amerikanare som skapar datorer. Vad forvantar du dig egentligen?

6- Tvetydig fraga dar.. men svaret ar i alla fall: for att katter inte gillar moss! Har du nansin sett en katt krama en mus? Nej, just det. Det du mojligen misstar for en kram ar ett forsok att langsamt kvava musstackaren.

7- Aterigen ar det amerikanare som styr detta..

8- Amerikanare igen..

9- Nej. Daremot ar handerna rena i den millisekund innan du stanger av vattenkranen.. du satte ju pa den med dina smutsiga hander, och da far du ju tillbaka en del av smutset (vilket skapar enorma tvangstankar hos mig, men det ar en annan historia..).

10- De akte motorgrasklippare, alternativt flog.

11- Jag berattar det for dig, don't worry.

12- Vad fan ska du med en bumerang till? Men jag kan svara anda: du virar in den gamla bumerangen i guldfargat papper. Vissa persontyper kommer da missta det for guld och stjala den gamla; et voila! Du ar av med den gamla. (detta funkar bast i stadsdelar som min, jag vet inte hur det ar med din).

13- One word: americans.

2008-04-16 @ 23:19:39
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback