Tisdag

Igar jobbade jag länge. Till halv ett pa natten eller sa da föräldrarna kom hem, och jag var super trött redan vid nio. Men men, i kontraktet star det tva kvällar i veckan högst och sa är det. Imorgon kväll ska jag även da passa ungarna och vi far se hur länge det blir. Jobbigt att man maste ga upp vid sex dagen efter bara.

Idag ska jag till älskling. Vi ska göra tacos och kolla film. Dock maste vi sova tidigt eftersom jag ska upp halv fem dagen efter. Suck. Men vad gör man inte för kärlek? Jag hade gärna varit hos honom varje dag...

Jag längtar till fredag ocksa. Da mina älskade föräldrar kommer! Just nu känner jag mig som ett övergivet barn, jag behöver kärlek och uppmärksamhet men kan inte alltid söka mig till Chris eftersom han da snabbt kommer tröttna pa mig. Jag behöver nagon annan.

Jag har kommit pa ett bra trick för att fa iväg barnen snabbt och smärtfritt till dagis. Pa väg dit berättar jag en lang historia, vilket dom tycker är jätte intressant. Storpojken gick vid min sida hela vägen och lyssnade pa berättelsen om snigeln och den stora svarta spindeln. Ibland är det bra med fantasi! Dock kunde min tyska vara bättre... Den är lite hackig emellanat, men dom förstar mig. När storpojken inte fattar säger han alltid "Waaaaaaaaaas?" och da maste man försöka förklara pa nagot sätt, da säger han "Meeeen Hanna, det heter ju inte sa utan saaaaa, men det gör inget eftersom du är inte tysk!" Lite kul har jag iallafall...

Gästerna sover fortfarande och städerskan är pa mellanvaningen (det är ett trevaningshus) och städar just nu. Jag ska fundera ut vad jag ska laga för mat idag, kanske köttbullar? Jag är sugen pa det faktiskt, och ungarna säger aldrig nej till kött!

Ciao!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad sött av honom när han säger så. =)

2007-09-04 @ 20:47:59
URL: http://mathildachristiansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback