Tankar & funderingar

Tänkte skriva här igar när jag var lite pa snurren. Dock ändrades planerna av en pojkvän som ville göra nagot annat istället. Tur är väl det eftersom jag annars skrivit väldigt personliga tankar och asikter, som kanske verkat stötande för manga. Vem vet.

Helgen har spenderats med älskling och vi har inte gjort mycket faktiskt, och det har varit hur skönt som helst. Bara ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Det var iofs mest för att jag var sjuk men ända. Nyttiga har vi inte varit, vilket vi oftast inte är pa helgerna. Men jag lever och mar bra, sa det skadar inte mig.

En sak jag tänkt mycket pa denna helg
är människors fördomar. Jag blev förbannad pa nagra typiska "bitchar" nere pa stan som kollade snet pa en liten och knubbig tjej med glasögon. Vad i helvete vet dom mer om henne än hur hon ser ut? Jag hatar folk som dömer andra efter utseende innan dom lärt känna personen.
Men, da hatar jag faktiskt mig själv. Det är sant. Jag har ocksa ytliga fördomar, fast det är svart att erkänna. Dock är de fördomarna jag har inte samma som de flesta andras.
När jag ser en sk "bitch" (smal, blond tjej, stora tuttar, märkeskläder, kaxig stil) tänker jag genast nagot illa om henne. Jag tänker att hon förmodligen hatar mig eftersom jag inte ser ut som henne. Att hon hatar alla människor som inte passar in i det ytliga samhällets bild pa perfektion. Men vet ni vad? I själva verket är de flesta sadana tjejer helt okej. Inte speciellt kaxiga. Mycket vänliga och rara. Dom där tjejerna kollade säkert inte ens snet pa den knubbiga flickan med glasögon, det var nog bara en inbillning.
Jag tänker bara illa om dom eftersom att jag är avundsjuk. Jag vill vara som dom. Tyvärr.
Hade jag kunnat vara nöjd med mig själv hade sadana osäkra tankar inte dykt upp i mitt huvud...

Lite tankar fran min komplicerade hjärna. Nu har jag inget mer att skriva.



Kommentarer
Postat av: linda

Stackare, det ar verkligen inte latt ibland... hoppas att du kommer in pa universitet da! Jag ar avundsjuk pa dig som far aka hem snart... njut verkligen av tiden dar, aven om det bara ar en helg =)
Kram

2007-09-30 @ 20:09:01
URL: http://lindaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback