Hemlängtan

Gardagen var som en normal dag brukar vara, förutom en sak; en gratande mamma. När mamman kom hem fran jobb gick hon direkt upp och bytte om till vardagskläder, när hon kom ner sa hon hej som vanligt och jag fragade hur hennes dag hade varit. Helt plötsligt bryter hon ihop... Snacka om att jag blev chockad. Hon berättar hela sin livshistoria, om vilka skuldkänslor hon känner för den stora pojken, att hon inte är en bra mamma osv. Under denna tid funderar jag pa vad i he*vete jag ska göra nu? Men jag tror det räckte med att bara sitta och lyssna, för idag var det en helt annan person som mötte mig vid frukostbordet. En lugn och harmonisk människa.

Till nagot helt annat. Jag lider av en seriöst sjuklig hemlängtan! Allt jag ser accocierar jag till Sverige och min lilla byhala där jag bodde förut. Dessutom börjar jag grata varje gang jag ser bilder av nagon familjemedlem, därför har jag fatt ta bort alla bilder fran mitt rum. Helt otroligt. Jag vill hem!



Kommentarer
Postat av: Elke

Hej!
Wie lange dauert denn dein Aufenthalt in Deutschland noch?

2007-09-19 @ 20:01:36
Postat av: Hanna

Weiß ich gerade nicht, bis zum Sommer 2008 glaube ich. Mal sehen.
Wer bist du denn?

2007-09-19 @ 20:29:24
Postat av: Marie

Ooh, din stackare. Lider verkligen med dig :/ Hoppas att den går över snart snart :D

2007-09-21 @ 21:07:10
URL: http://majsanx.blogg.se
Postat av: linda

Jag ocksa. Men se nu till att lagga ut nagra bilder pa din tatuering!! :D

2007-09-22 @ 11:11:44
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Sophia

Ohh känner igen det där med hemlängtan. Sjukt jobbigt och hos mig kommer det i perioder. De stunder jag inte har natt att göra och känner mig ensam kommer det. Usch. Man far helt enkelt sysselsätta dsg. Me and you, date snart, haha? Har mailat nu, nu MASTE vi fa ihop det!!

2007-09-27 @ 20:05:08
Postat av: Anonym

varför skriver du bytade?? bytade kläder..bytade kurs?? bytte om, bytte kurs...

2007-10-02 @ 00:01:10
Postat av: Hanna

Anonym: För att jag är skåning. Jag pratar så, därför har det blivit att jag skriver så. Men tack för att du sa det, ska ändra det nu :)
Förresten, varför skriver du inte ut ditt namn?

2007-10-02 @ 08:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback