Skärp mig, för fan!

Maste plugga mer! Allvarligt talat är det lite stress nu. Slutprovet är pa fredag, det är prov pa hela boken och de saker vi fatt information om. Herregud! Jag maste klara det, annars vet jag inte vad jag gör. Plugga, plugga, plugga. Plugga nu, plugga sen, plugga inatt. Hela tiden plugga.

Samtidigt ska jag klara av att ta hand om tva odrägliga barn. Imorse höll jag pa att fa ett utbrott. Hur bortskämd far man lov att vara?! "Jag vill inte ha den jackan, inte de skorna, inte den mössan...." Lägger sig sedan pa golvet, skriker och slar sig själv i huvudet. Sedan slar han mig, drar mig i haret och slänger sina skor rakt i mitt huvud. Samtidigt härmar hans tva ar mindre bror honom. Trevlig morgon?
Jag gör som jag har lärt mig. Igorerar deras skrik och tar pa dom ytterkläderna, om jag sa ska halla fast dom för att göra det. Dock är det inte sa lätt med den äldsta pojken - han är stor för sin alder och rätt stark.

Snart är det jul och da slipper jag detta! Längtar, längtar, längtar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback