Jag är smart

Betygsamtalet gick fort. Och jag har visst lärt mig en del fran denna kurs trots allt. Min lärare ställde fraga efter fraga och jag svarade snabbt och lätt utan problem. Jag hade ingen aning om att jag visste vad för sorts blodkroppar vi har och vad dom används till men tydligen sa finns det där inne i hjärnan. Och tur är det för jag är nu officiellt godkänt i Naturkunskap B och har all behörighet som krävs för att söka till Sjuksköterskeprogrammet eller "Bachelor Programme in Nursing" som det även kallas. Nu ska jag bara bli antagen ocksa...

Jag rekommenderar alla att läsa kurser pa distans. Hade gymnasiet varit upplagt sa hade jag klarat av det pa ett ar istället för tre, utan problem. Jag förstar inte varför skolan gör det sa komplicerat. Om man hade läst en kurs i taget hade det gatt fortare och man hade kunnat koncentrera sig pa ett ämne at gangen. Sa det sa!

"Som legitimerad sjuksköterska kan du arbeta inom medicinsk, kirurgisk och geriatrisk vård inom landsting, kommun, statlig och privat hälso- och sjukvårdsverksamhet. En legitimerad sjuksköterska arbetar med omvårdnad i vilket ingår undersökning/behandling, undervisning/handledning av patient, anhörig, personal och studenter, planerings- och ledningsuppgifter samt forskning och utvecklingsarbete. Sjuksköterskan har huvudansvar för patientens omvårdnad i vilket också innefattas förebyggande och hälsobefrämjande arbete. I sjuksköterskans kompetens ingår även att utföra medicinska ordinationer, behandlingar och undersökningar. Hälso- och sjukvårdsarbetet är ett lagarbete vilket innebär samverkan och arbete i team med många andra yrkesgrupper."

Det viktigaste är ända att man kan arbeta i Sverige, inom EU eller var som helst i världen. Överallt är en svensk sjuksköterskelegitimation gångbar. Sa det kanske blir Tyskland i framtiden trots allt. Vem vet.


Examen

Kandidatexamen
Sjuksköterskeexamen

Jag ska bli sjuksköterska, hur sjukt är inte det?



Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis! Vad duktig du är! Och skönt (om man nu kan säga så) att du har sagt upp dig nu! Hur känns allt och vad sa dom när du sa upp dig? Kram

2007-10-31 @ 18:54:41
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: linda

Gut.. arbeit! Eller ja, bra jobbat alltsa.. jag har nog inte lart mig lika mycket tyska som du ^^
Grattis i alla fall, ar sa sjukt stolt over dig!! Kramar

2007-10-31 @ 19:55:09
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: saraaa

man läser ju så på högskolan, en kurs i taget och jag ska snart avsluta min första kurs och därmed få mina första 15 högskolepoäng.. skrämmande

2007-11-01 @ 17:57:17
Postat av: Hanna

Sara: Om det är sa man läser sa kommer det definitivt paverka mig positivt! :)

2007-11-02 @ 08:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback