Fredag

Det blir ingen helg för mig direkt. Ska jobba länge idag (dvs lägga barnen), imorgon jobbar jag hela dagen fram till sju ungefär, fast förmodligen kommer älsklingen vara med mig da. Därefter kör vi till Bremen för fest. Egentligen vill jag bara stanna hemma och ta det lugnt, men lite far jag väl offra.

Livet som aupair är inte sa glamouröst som manga tror. Det är inte bara till att "passa" ungarna. Alla tror det är sa himla lätt.. Men endast de med barn kan första hur det är. Självklart är det jobbigare med egna barn, men samtidigt är det ens eget kött och blod vilket gör det lättare. Man älskar ju alltid sina egna barn hur jobbiga dom än är.
Det tar mig till nästa punkt. Jag älskar faktiskt dessa barn jag jobbar med! Hur struliga dom än är sa har dom fastnat i mitt hjärta. Knäppt.

Iallafall. Nu ska jag bara njuta fram till tolv när jag ska hämta barnen fran dagis. Tschüß!



Kommentarer
Postat av: Tobias

ha en bra dag :)

2007-10-19 @ 09:49:53
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Sanna

Hoppas du får en fin fredag och helg. Helt sjukt vad veckorna går snabbt :)

2007-10-19 @ 10:35:45
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Mathilda

Ja! Det är verkligen jobbigt och tär på en nåt fruktansvärt att ta hand om barn varje dag.
Men vi som har egna barn måste ta hand om våra barn dag in och dag ut... inklusive nätterna! Det slipper iaf ni som aupairer... dom festa av er i alla fall! OCH vi har ett helt hushåll att ta hand om också... utöver barnen.

2007-10-21 @ 23:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback