En bra dag... so far

Mår underbart bra idag.
Sen kan det bara bli bättre av att man hittar detta inlägg på ->Angelicas blogg<-. Tack!

Idag ska jag bege mig in i Hamburg och shoppa loss pa de största köpcentrumet i Europa. Man hittar verkligen allt i den höga byggnaden. Pa taket är det sedan en mini Oktoberfest. Det är ett måste att dricka några öl där, och prata med alla amerikaner som kommer dit... (Jag tror det har något med filmen Eurotrip att göra, ärligt).
Imorgon är jag som sagt ledig och pa torsdagen jobbar jag till tre, sedan beger jag mig hem till kära Skåne för att relaxa en helg.

Jag har bestämt mig för att köpa mammas favoritparfym till henne som 50års present. Det gynnar knappast min ekonomi, men vad gör man inte för de man älskar? Det blir även en bukett av hennes favoritblommor. Kanske något som kan planteras ute till våren eftersom vi nu köpt hus! Yes, thats right, ett hus! Jag tror inte jag vill flytta hemifrån längre...

Nu ska jag plugga det sista sen är jag klar för denna veckan med min Naturkunskap B. Denna veckan var det lättare, eftersom jag läste biologi. Förra veckan var det som sagt kemi och det fungerar verkligen inte med min hjärna. Men jag ska klara det. Tre veckor till sedan är kursen över och då kan jag börja plugga pa universitetet.

Jag fick även skuldkänslor imorse. Pappan i familjen frågade mig när jag skulle ha ledigt i november, vilket jag sagt fem miljoner gånger men han har verkligen ingen koll. Då sa den stora pojken, "Hanna, ska du lämna oss, ska du inte stanna kvar?" Och när jag sedan förklarat att jag bara ska på semester sa han, "Men hur länge stannar du hos oss, stannar du längre än Martha? Jag vill att du ska stanna och leka med mig tills jag blir stor..." Vad ska man säga? Dom kan nog inte ens ana att jag ska säga upp mig till jul. Det kommer bli svårt. Riktigt jävla skit svårt.



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Kan tänka mig att det kommer bli jätte svårt för dom!

2007-10-02 @ 12:11:19
Postat av: Mathilda

Har du ingen uppsägningstid? Har man ju på andra arbeten....

2007-10-02 @ 12:12:03
Postat av: linda

Usch, stackare... jag fattar vad du menar, jag vagar knappt tanka pa nar jag ska saga upp mig! Speciellt inte efter det har dygnet, ungen ar sjuk och ar just nu hos lakaren (halv elva pa kvallen!), och jag har varit har hela tiden... mamman ser mig verkligen som ett stod nu! Men... man maste satta sig sjalv i forsta rummet, right?
Kramar

2007-10-02 @ 22:32:37
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: linda

Ha sa jatteunderbart kul i helgen!! Kram

2007-10-04 @ 10:33:16
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Hanna

Mathilda: Jo, jag har uppsägningstid, fast bara två veckor.
Linda: Ja. Du måste tänka på vad som är bra för dig, och även det skonsammaste för dom. Det är svårt att tänka på alla hela tiden.. Jag vet vad du går igenom.

2007-10-05 @ 15:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback