Tankarna flyger iväg...

Pa tal om gamla människor (som jag skrev om i det första inlägget för dagen) sa kom jag nyss och tänka pa släktkalaset vi var pa i lördags. Chris mormor är hur söt som helst och har noll koll pa dagens teknik. Hon tror ärligt talat att världen ser ut som den gjorde för trettio ar sedan, fick nästan panik när Chris sa att han skulle bränna en DVD till sin kusin... Det var rätt roligt.

Anyway, dagen har varit relativt lugn. Jobbade till halv sex idag och vi ägnade tiden at att mala med vattenfärg, leka med lera, med dinosarier, bygga en koja under köksbordet, leka superhjältar och kurragömma. Efter att jag lagat mat till dom och dom ätit satte jag igang tv:n en stund för att fa lite lugn och ro ett tag, men dessa barn är inte ett dugg intresserade av det. Sa det gick at helvete. Dock har jag inte haft nagot emot alla lekar vi gjort idag för barnen var rätt glada och fulla av skratt, och det slutade med att jag fick en skrattattack. Da slutade barnen och kollade konstigt pa mig, dom har aldrig sett mig skratta sa mycket. Vänner som känner mig bra vet att jag kan fa skrattattacker när det egentligen inte passar, det har hänt rätt ofta i de mest konstiga situationer. Men alla har väl nagon svaghet, eller hur?
Den stora pojken fick för sig redan imorse att han skulle ha fest. Redan vid frukosten började han planera hur manga kakor vi behövde och hur manga balloner som skulle pumpas upp. Pa dagis bjöd han alla sina vänner och när vi kom hem började han direkt fraga när gästerna skulle komma. Jag vet inte vad som var fel med honom, sa framatdriven har jag aldrig sett honom. Han till och med berättade hur man gjorde kakan som han ville ha när jag stod och lagade mat..... Sen när vet en fyraaring hur man gör kakor?

Slut för idag. Over & out!



Kommentarer
Postat av: linda

Ja Hanna kom igen nu, satt igang med kalaset! :P

Jag brukade (brukar) ocksa fa skrattattacker, men det var varre nar jag var mindre. En gang var det pa ett stort slaktkalas hos pappa... jag tror att det hade med angest att gora dock, men nu ar det bara kul =) Nar du kommer till mig (vada tjata?) ska vi ha skrattattacker tillsammans, sa kanske det far tyst pa alla idioter som trakasserar mig darhemma!
kramar

2007-11-28 @ 21:42:33
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Sophie

Som svar på din komentar så behöver jag fakt inte det.. i och med att jag hoppar in i samma utbildning som jag redan gå så är det inga problem utan jag kommer in i en klass som redan har gått en termin precis som jag :D hehe förstår du vad jag menar??
:D

2007-11-28 @ 22:06:14
URL: http://fuschi.blogg.se
Postat av: Anna

nejdå. Jag vill jättegärna göra om den. :) Tycker ju sånt är jättekul. Du kan väl maila mig med mer spesifika önskemål och ev. bilder du vill ha med. :) Nu är det inte lång tid kvar tills du kommer hem :) Då måste ju designen vara fixad iaf, och det kommer den vara.
KRAM

2007-11-29 @ 12:02:01
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Mathilda

Jag brukar skratta när folk slår sig, skriker eller trillar.... :P

2007-11-29 @ 18:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback