Semestern slut

Nu är jag tillbaka i Hamburg. Kom tillbaka till familjen imorse runt halv sju, fick sova hos älskling en natt innan det var dags för jobb iallafall, och det var det underbaraste pa länge.
Morgonen var helt okej. Jag lekte med barnen som vanligt och at frukost. Sedan bar det iväg till dagis utan brak, jag kan inte riktigt första det själv, att dom klädde pa sig utan att säga emot.

Snart är det dags för vidare jobb, dock blir det ingen seriös matlagning (hamburgare), men ibland far man ta det lugnt. Den nya aupair-tjejen kommer hit idag och hälsar pa för tredje gangen. Barnen maste ha en chans att vänja sig innan jag aker hem.. Jag förstar bara inte varför jag ska jobba enda till jul, att aka hem nästa vecka hade inte varit fel.
Värdmamman sa förresten imorse att den nya aupair bara är häften sa bra som mig. Hur snällt det än är mot mig sa gillar jag inte att hon tänker sa negativt om den person som ska jobba här efter mig.. Det paverkar barnen negativt. Speciellt när hon säger det samtidigt som jag leker med dom.

Morgondagen lär bli jobbig. Det är jobb hela dagen, dvs morgon, middag, kväll och natt. Föräldrarna ska 30 mil bort pa begravning och stannar där över natten. Det blir nog ett besök i skogen med barnen ett par timmar, för att trötta ut dom sa dom somnar lätt sen. Det brukar funka.
  
Sist men inte minst bjuds det pa tva bilder. 
Den första pa barnen i skogen, den andra pa barnen när det äts frukost, den togs imorse.
image71
image72



Kommentarer
Postat av: linda

Jag har ju A hela dagarna, och som ett litet tips kan jag saga; dra ut pa allt! tex gar jag hem fran honom med dagis, for det tar en timme istallet for en kvart med sparvagnen (=han sitter stilla i vagnen en timme utan att grata & braka!).. sedan far han leka medan jag plockar undan i koket (vilket kan fixas pa tva minuter men ocksa kan ta en eeevigheeeet...)

Gud vad hemsk jag later :S
Men iaf, trotta ut dem ar alltid bra :)
Kram

2007-11-19 @ 11:59:22
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Mathilda

Dom har väl saknat dig. :)

2007-11-19 @ 18:20:41
Postat av: linda

Haha, det var inte du som gav mig hemlangtan utan sjalva svenskheten :P
Hur gar det med dina sma terror-tots?

2007-11-19 @ 22:33:52
URL: http://lindaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback