Hanna goes vegetarian

Nu har jag slutat med köttätandet. Den utlösande faktorn var en kebabätande pojkvän igar, da jag kom ihag ett program fran förr där dom visande hur man gjorde kebabkött. Och tro mig, ni vill inte veta. Dock är det inte endast därför som jag blir vegetarian, jag gör det för djurens skull, för det faktum att jag inte stödjer slaktning av djur, och även för att jag inte vill äta nagot som en gang levt. Acceptera eller inte, det är mitt beslut och jag star fast vid det.

Jag fick sova tva timmar längre än vanligt idag, dvs till halv sju. Föräldrarna har idag ledigt eftersom dom ska pa begravning flera hundra kilometer härifran, vilket innebär att jag är själv med barnen hela dagen, kvällen och natten. Dom har nyss akt och jag har lite tid tills barnen ska hämtas. Städerskan är här och jobbar pa för fullt, fönsterna ska putsas idag i hela huset, vilket betyder sex timmars extra arbete. Stackars tjej.




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ska du inte äta räkor, kräftor, fisk eller ägg i heller? :O
Ja, kebab är till och med sämre kött än det dom använder i hundmat!! Rätt äckligt faktiskt! Har aldrig riktigt gillat kebab, gyros är godare. Började gilla kebab/gyros när jag var gravid... :/
Då får du börja lära dig lite vegetariska recept. nu då? Med bönor o linser o sånt nyttigt. :) Har ett recept till dig! :)

2007-11-20 @ 21:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback