Skrämmande

Jag är rädd. Rädd för att jag inte ska trivas med mitt nya liv. Rädd för att hemlängtan blir för stark så jag ger upp allt. Älskling försöker lugna mig och säger att det kommer kännas bra. Efter ett tag kommer jag komma in i livet som aupair och då kommer jag aldrig vilja lämna familjen. Men det hjälper inte mig nu. Det är första träffen jag fasar för, första mötet, första intrycket. Tänk om barnen hatar mig? Vad gör jag då?

Jag önskar jag fick en universell fjärrkontroll (precis som i filmen "CLICK"), då kunde jag spola fram tiden tills jag känner familjen. Tills allt har blivit en rutin. Har någon en sådan fjärrkontroll till salu?

Hanni ♥



Kommentarer
Postat av: j ennie

vad är en aupair? (a)

2007-07-29 @ 22:29:14
URL: http://jenniekristensson.blogg.se
Postat av: Mathilda

Har du inte träffat familjen än!?
Trodde jag du hade...

2007-07-29 @ 22:43:57
Postat av: j ennie

okay :) låter faktsikt lite små kul ju!
fast ifs lite läskigt med. när ska du träffa dom första gången? hoppas det går bra för dig iaf :)
hihi, desamma. din blogg verkar också intressant.

2007-07-30 @ 00:04:22
URL: http://jenniekristensson.blogg.se
Postat av: Askungen

Du har rätt till att vara rädd, men ta den utmaningen och lär dig leva genom alla känslor du är med om, får du en erfarenhet att tacka för livet ut, ovasett vad som än händer. :)

2007-07-30 @ 07:24:55
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback