Om min "nya" familj

Jag ska som sagt vara aupair i tyska Reinbek, en förort till Hamburg. Den första augusti beger jag mig iväg och startar då mitt nya liv som medlem i en ny familj.

Jag ska bo i Reinbek, vilket ligger ungefär 20 minuter från Hamburgs centrum. Familjen består av; Wolfgang (36), Ursula (33) och barnen Kilian (4) och Benedikt (2). Huset dom bor i är ett trevåningshus centralt beläget i Reinbek. Jag har mitt rum på tredje våningen med eget badrum, andra rum på den våningen är barnens rum och även ett gästrum. I mitt rum får jag en stor säng, tv och dvd, skrivbord, laptop med bredband, en fotölj och även en  mobiltelefon med ett tyskt kontantkort.
Mina huvudsakliga uppgifter är att göra barnen redo för dagis och följa dom dit på morgonen (ca 50 m) vid 8.00, sedan är jag ledig tills dom kommer hem (vilket blir vid 12-13.00), då har jag tid för att gå i skolan och lära mig tyska, även den ca 50 meter från hemmet.
Sedan ska jag hämta barnen (olika dagis) och följa dom hem. Där ska den ena pojken sova middag och efter jag lagt honom ska jag laga någon lättare måltid till mig och den andra pojken.
Sedan ska vi leka och ha kul tills föräldrarna kommer hem vid sex tiden.
Självklart kommer lättare hushållssysslor förekomma, men inget speciellt ansträngande eftersom dom har en städerska som kommer tre gånger i veckan! Jag kommer bara få plocka in och ur diskmaskinen, plocka undan efter barnen (med deras hjälp, ofcourse;). Helt enkelt sådant som är en självklarhet för de flesta.

Jag ser fram emot det något så enormt! And I just can't wait...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback