Fem dagar kvar...

Spänningen stiger. Jag har nästan ont i magen nu! Jag börjar förstå att jag inte längre ska bo i Skåne. Inte shoppa i Malmö på ett år. Inte bråka med mina föräldrar om småsaker.
Jag tror det blir en nyttig erfarenhet för mig. Dessutom lär man sig nog uppskatta allt mer. Det är helt otroligt! För två år sedan längtade jag enormt mycket efter detta. Jag visste vad jag ville och jag gjorde allt för att det skulle hända. Nu är den dagen snart här! Jag förstår inte riktigt...

Idag ska det bli mycket städning. Det sista ska bli klart idag, så det bara är att packa ner det i resväskorna (!) sen. Efter det ska jag ta en sista tur till Malmö. Gå till mormor och säga hejdå. Usch.

Det känns så jobbigt nu.



Kommentarer
Postat av: linda

Varsågod :)
Ja usch, jag förstår att det känns skitjobbigt! Jag sa hejdå till min mormor i söndags... det kändes verkligen för jävligt. Hon är gammal och sjuk, så jag vet inte om hon kommer finnas kvar när jag kommer tillbaka... men man kan inte sluta leva sitt eget liv för det.. hur jobbigt det än är så vet jag att jag skulle ångra mig för evigt om jag inte åkte. Säkert du också.
Jag är glad att du hittade mig :)
Jag har följt sofiaiusa:s blogg, men hon har redan varit borta så länge. Vi åker ungefär samtidigt, det är skönt.. så har man någon att jämföra med :)
Basel ligger precis vid tyska & franska gränsen, vi kanske kan träffas nån gång om allt går bra?
Kram!

2007-07-26 @ 18:20:55
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: linda

Haha, jag vet inte varför jag tog bort listorna.. jag vill nog visa pappa och hans släkt bloggen först, innan jag kan börja skriva så ofta :)
Jag tror att det är viktigt att man har varandra så här.. när man åker genom en organisation har man ju alltid dem att vända sig till, fast jag åker ju privat.. det är skönt att veta att någon mer har samma ångest och tankar :P
Kram

2007-07-26 @ 19:19:02
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: pernilla

hej hej :) ja vill och (SKA :P) oxå åka iväg som aupair :D.. tänkte till usa. Hoppas det går bra för dig.

2007-07-28 @ 22:53:10
Postat av: Hanna

Pernilla: Vad kul! Ja tycker verkligen man ska prova på det! När ska du åka hade du tänkt?

2007-07-29 @ 00:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback