60 år tillsammans

Idag var jag hos min farmor och farfar i ungefär nio timmar. Vi pratade om allt mellan himmel och jord! Jag fick höra deras åsikter om det mesta och visst skiljdes det från mina en aning men det var fortfarande väldigt intressant att höra. Jag fick även veta att dom varit tillsammans i 60 år. Helt seriöst.
Älskling, vi har bara 57 år kvar, det klarar vi utan problem eller hur?

Vi diskuterade även kött. Slakt på djur, hur det gick till förr och nu. Som jag nämnt tidigare funderar jag starkt på att bli vegetarian, fast innan det går måste jag läsa på om vad man ska äta istället, annars får jag väl näringsbrist. Det har redan hänt en gång.

Nu blir det dags för skräckfilm, vilket jag inte hann med tidigare idag. "Texas Chainsaw Massacre, the beginning" står på tur.

Hanni



Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Vad underbart att få vara tillsammans så länge som 60 år. Det är verkligen ÄKTA KÄRLEK. :)

2007-07-28 @ 23:08:42
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Mathilda

Linser, bönor, svamp, qourn (en sorts svamp, vet inte hur det stavs), pasta, mjölk, massa annat.
Sen beror det på vilken sorts vegetarian du ska bli... Finns ju dom som äter ägg, kyckling, fisk och så ändå. Dvs, dom äter inte däggdjur.

2007-07-29 @ 10:06:22
Postat av: Mathilda

Min syster är "däggdjurs" vegetarian.
Äter kyckling, ägg, fisk och dyl.

2007-07-29 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback