Sista veckan

Imorgon börjar min sista vecka som aupair här i Hamburg. Känslorna är blandade, jag som inte trodde jag skulle sakna det. Dock lär denna vecka bli jobbig. Min värdmamma har avslutat sitt jobb och kommer därför vara hemma varje dag, jag tycker det är mycket svarare att passa barnen da. Sen maste jag även tvätta alla mina saker, packa och städa mitt rum. Det kommer kännas konstigt att packa ner alla foton och liknande som gör mitt rum personligt... Pa lördagmorgon pabörjas min resa hem. Som tur är, hämtar mina föräldrar mig. Fast det hade inte gatt pa nagot annat sätt med alla mina resväskor och en hel stationär dator.
Förresten sa är det Lindas tur (aupair i Schweiz) att aka hem ikväll. Jag hoppas resan gar super bra! Jag är lite avundsjuk, det är jag, men superglad för din skull!

Igar handlade jag klart alla mina julklappar. Det försvann rätt manga pengar sa nu är jag rätt fattig. Jag hoppas mina klappar blir uppskattade för jag la ner lang tid och mycket pengar för att hitta de rätta till varje person.

Maste även skicka tackkramar till mina föräldrar och min syster m familj för breven ni skickade! Tack!

Vi hörs imorgon!



Kommentarer
Postat av: Anna

Hm, det är en knepig fråga, om jag känner att jag kan göra vad jag vill på min lediga tid. Saken är den att jag trivs så bra med familjen att jag gärna kan tillbringa min tid med dem, även om mamman och pappan är hemma. Jag skulle vilja påstå att det beror på att jag har inte jättemycket att göra, jag åker till barnens skola vid 16.10, de slutar vid 16.45, och sen stannar vi nästan alltid kvar där i oftast en timme eller så. Ibland åker vi hem till en annan familj eftersom jag hjälper mamman där lite med att leta au pair. Föräldrarna kommer oftast hem vid 20-21, och så fort de är hemma kan jag i princip gå upp på mitt rum. Jag har inte jättemånga jag kan umgås med när jag är ledig på helgerna, och många gånger har jag varit med familjen hos farmor och farfar och sånt. Men hade jag inte velat det, hade jag kunnat göra andra saker. Enligt mig är den här familjen jättebra, och är glad att jag hamnade här. Visst kan barnen vara hemska emellanåt, men det kan alla barn, det viktigaste är föräldrarna, eftersom det är de man främst lever med, så att säga. Och de kan jag alltså inte klaga allt för mycket på.
Det här blev en väldigt lång kommentar, haha. Nästan ett helt blogginlägg, och jag vet inte riktigt hur bra jag egentligen svarade på frågan.
Och god jul på dig också! :)

2007-12-16 @ 22:17:48
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se
Postat av: linda

Är hemma nu -jag skriver med å ä ö! Det känns skitkonstigt... skriver mer sen, KRAM!!

2007-12-17 @ 21:40:51
Postat av: Anna

Hej. Jag mailade en header till dig förut och skrev att det inte funkade att lägga upp det på blogg.se men nu funkar det och det har jag gjort. Men nu funkar det istället inte att maila dig adressen där det ligger. Så jag skriver den här. http://trottapa.blogg.se/test/
gå in där och kolla och se vad du tycker..
kram

2007-12-17 @ 21:41:13
URL: http://annimoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback