Lussevaka

Ännu en dag har jag överlevt! En tanke som ofta dyker upp i huvudet varje gang jag stänger dörren till mitt rum. För när det är gjort sover barnen, och när dom sover är dagen avklarad.

Idag är det den 12:e december. Dagen innan jag blir ett ar äldre, dagen da lussevakor äger rum i Sverige! Men detta aret befinner jag mig nagon helt annanstans, där ordet lussevaka eller Lucia inte existerar. Jag saknar var tradition. Att befinna sig pa förfest hos Sophie innan vi drar iväg till jägers. Det har hänt en del skit, men det är ända var tradition och jag saknar den. Att alla mina söta vänner grattar mig när klockan slar midnatt och nästa dag kommer. Istället sitter jag här. Men att man blir nitton är inget att fira ända. Det hoppar vi över. Men när jag blir tjugo, da smäller det!!!

Fick förresten ett litet kuvert med posten. I det, ett grattis-kort fran mormor och ett halsband. Tack! Jag blev jätte glad! Dock tror jag inte hon läser min blogg, men ända.

Tjiiingeling!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Nää visst är det synd att den inte är detta året :( suck.. vi har ju gått och blivit så pass gamla att vissa jobbar och andra pluggar.. suck.. vill inte bli vuxen..

2007-12-12 @ 21:47:16
URL: http://fuschi.blogg.se
Postat av: milla

är ju inte garanterat att du får mitt sms jag skicka till dig så jag skriver här med.. Grattis!

2007-12-13 @ 07:49:58
Postat av: Mathilda

Har dom inte LUCIA i Tyskland!?

2007-12-13 @ 12:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback