Da var det ater igen helg

Det är fredag idag! ♥


Och vad passar inte bättre da än ett gott humör? Trots att jag har flera timmars arbete kvar innan det är helg och trots att jag befinner mig i Christophs lägenhet ikväll, där ända sällskap blir ett par hyrda filmer och en chipspase, sa känner jag mig glad. Det kan förvisso bero pa att om exakt sex dagar fyller jag nitton ar, eller kanske beror det pa det faktum att om tva veckor flyttar jag tillbaka till Sverige igen. Det skadar inte heller att veta, att när jag kommer hem blir det till ett nytt hus och nytt rum, men ända samma trygghet. När jag är med min familj är jag hemma, vart än jag befinner mig. Dock kommer en del av mitt hjärta saknas och det gör sa ont, bara jag tänker pa det. Men jag är tillbaka i Tyskland redan till nyar! Ännu en anledning till att känna sig lycklig!



Kommentarer
Postat av: linda

Chips... svensk mat, gud vad jag langtar! Ar sa jakla trott pa pasta hela tiden... sojakorv. tacos med mincefars. OLW:s sourcream&onion-chips... losgodis... Kopparbergs paroncider. SNART AR VI HEMMA!!!
:D:D:D:D:D

2007-12-07 @ 11:45:54
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: geddfish

Hej! Det är en lång historia det där med Tyskland. Jag hade "kille" ett tag men det blev aldrig något riktigt så, utan vi förblev vänner och jag och han gifte oss var och en på sitt håll. Men vi har kontakt ff, fast det gått 47 år sen första gången vi sågs, inte dåligt, va? Han bor i Wesel. Sen har min nuvarande man och jag träffat tyska campister här i Sverige som vi har kontakt med sen ett par år.
Hade jag varit i din ålder i detta århundrade hade nog saker och ting utvecklats annorlunda. Det är friare idag att bo och jobba utomlands tack vare EU.
Det är intressant varför man gör på det ena eller det andra sättet och vilka konsekvenser som det får.
Ha det så bra i Sverige och lycka till i Tyskland igen! Du får gärna rita ner nån rad närhelst du vill.
Kram Gerd (även kallad Gerti av tyskarna)

2007-12-07 @ 18:06:44
URL: http://www.geddfish.wordpress.com
Postat av: Petra

Så du tittar också på Våra bästa år? :) Man tror nästan att man är ensam om att göra det. :)
Du får gärna berätta för mig vem som är mördaren. Det är det enda jag undrar över just nu och tyvärr kan jag inte kolla alla avsnitten, så jag är rädd att jag ska missa det då mördaren avslöjas... Så som sagt var så får du gärna berätta det för mig. :)
// Huis

2007-12-07 @ 21:40:40
URL: http://huis.blogg.se
Postat av: Petra

VA??!!! Är det Marlena som är mördaren? Men vet hon inte det själv eller hon bara spelar inför de andra att hon inte är mördaren? *funderar* Jag får inte ihop att hon skulle vara det..... Nu måste jag ju kolla på vartenda avsnitt jag bara kan. :)

2007-12-07 @ 22:02:54
URL: http://huis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback