Sovdags

Fredag. Igen. Wohoo! Fast denna helgen tycker jag inte sa mycket om eftersom älsket inte vill umgas med mig imorgon, utan med sin kompis. Känner mig bortglömd, men who am I to deny him att vara med sina vänner? Klart han far. Jag ska dessutom ut med en kompis jag med.

Har nyss satt igang en maskin tvätt som jag hoppas hinner ta en vända i torktummlaren ocksa innan barnen ska hämtas pa dagis. Ibland känner jag mig som en hemmafru här. Diskar, städar, tvättar, stryker, bäddar osv. Dock är allt till mig själv bara. Bortskämd.

Ungarnas mormor kommer idag vid tva tiden. Jag hoppas da att barnen sover sa jag kan fa prata med henne i lugn och ro en stund. Det är roligt nu att prata tyska, eftersom det nästan gar helt flytande. Grammatiken är nio av tio ganger helt fel, men det kommer jag fa lära mig när tyskakursen börjar nästa manad. Da börjar även distanskursen i Naturkunskap B (maste läsa för att kunna plugga till sjuksköterska sen), nagon vecka därefter ska jag börja pa en körskola här i Hamburg. Jag fragar mig fortfarande hur jag ska kunna ta körkort i en stad tredubbelt sa stor som Stockholm, men det löser sig. Förhoppningsvis.


Dags att sova. Jag sover aldrig mer än fyra till fem timmar per natt nu. Man vänjer sig...


48841-23
Bild tagen i en hytt pa baten mellan Trelleborg -Travemünde. Det var da man behövde resa 12 timmar för att ta sig till den man älskade. Pa nagot sätt ar skiten här värd all "lidelse" eftersom jag nu träffar älsket sa mycket mer...



Kommentarer
Postat av: linda

Du paminner om nan modell jag sag pa TV fran New York :D
Fast det var inte det jag skulle säga. Jag registrerade mig där du sa, och en mamma i Basel ringde. Jag ska träffa henne i morgon!!!! TACK för tipset!!!
KRAM!!

2007-08-24 @ 10:39:52
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: linda

Danke =)
Nej, jag ska snacka med dem pa tisdag.. men fan, jag har redan fatt mail fran tva familjer i England ocksa. Hur ska man kunna tacka nej till alla underbara människor??
Kram

2007-08-24 @ 23:10:45
URL: http://lindaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback