Redan torsdag!

Jag förstar inte hur tiden kan ga sa fort! Tiden bara rinner iväg. Det är bara bra för mig eftersom vardagarna gar fort da, men tiden kunde gärna fatt sakta ner pa helgen.

Imorgon är det fest i Stade, jag och Chris hade tänkt att underhalla oss hos hans kompis. Efter en stund där aker vi till en nattklubb för att dansa. Det var länge riktigt länge sedan vi gjorde det. Pa lördag ska vi hem till en annan kompis och hans flickvän för att kolla film i nagra timmar. Sedan far vi se vad vi gör, vi tar det helt enkelt som det kommer.

En dag ska jag även ta mig tid till att shoppa här i Hamburg. Mitt i centrum finns manga bra affärer (en aning too expensive för mig men....), Hamburg är som jag förut sagt dubbelt eller kanske till och med trippelt sa stort som Stockholm, imagine the possibilities!


Jag var "hemma" redan 07.55 idag, barnen sa inte emot mycket pa väg till dagis och det regnade sa vi fick skynda oss. Jag hoppas att det gar sa fort fler ganger. Storpojken lämnas alltid av först pa sitt dagis, sedan gar jag med lillen till hans dagis. Lillens dagis ligger nerför en laaaang brant backe (som även leder ner till "stan") och när jag sedan ska ga hem haller jag pa att dö av utmattning. Vada dalig kondition?

Idag ska jag kolla upp när de svenska aupairträffarna är här i Hamburg. Jag maste hitta en svensk här, jag maste fa prata svenska face to face med nagon.. Annars far jag en panikattack. Det är snart för mycket tyska i mitt huvud.

Hanni



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback