Mandag

En fagel viskade i mitt öra att det inte gar att kommentera i min blogg. Hmm. What to do?

Iallafall. Jag kom hit imorse ca 06.30 efter en timmes färd med tag fran älskling. Därefter lämnade jag odrägligheterna pa dagis och nu sitter jag här. Tänker pa att det bara är mandag idag, vilket betyder att jag har nästan fem dagar kvar till nästa helg.
Jag trivs inte här, men jag klarar av det. Imorgon har det gatt tre veckor och det är otroligt lite om man jämför med de 52 veckor jag ska vara här! Det är nästan sa jag längtar till plugget pa universitetet.

Maste ocksa berätta att jag ansökt till en kurs i Naturkunskap B som jag ska läsa pa distans. Sa det blir visserligen plugg här med, fast det är knappast som att ga i skolan. Natur B behöver jag för att komma in pa Sjuksjöterskeutbildningen, jag borde ha läst det pa gymnasiet men just da visste jag inte vad jag ville bli, därför valde jag Engelska C istället. Skönt är det iallafall att jag klarat av Matematik B, det var en mardröm.

Nu till helgen. I fredags var vi hemma hos en killkompis där även nagra andra ocksa var. Pa natten gick vi in till centrum och hade kul pa en nattklubb, dock blev det en del brak och sa som jag är försökte jag ga hem själv, vilket inte var särskilt lyckad med tanke pa att jag nästan blev valdtagen av nagra zigenare.

Lördagen sov vi mest, pratade ut och tog det lugnt. Kvällen ägnades at dvd tittande och mys. Även igar kollade vi film, men innan dess gick vi vid floden Elbe (ser ut som ett hav...), där at vi nagon god fisk.

Nu ska jag ta och försöka sova. Jag är helt utmattad.



Bjuder pa en bild tagen vid Elbe, man ser även älskling.



Kommentarer
Postat av: j ennie

okej, bor lite utanför helsingborg. var bor du själv?

2007-08-20 @ 09:08:25
URL: http://jenniekristensson.blogg.se
Postat av: rosflickan

Undrar om det funkar nu...? Sa jobbigt att du bor sa langt ifran killen din =(
Iofs är det väl bättre än Sverige-Tyskland, men iaf =P
Kram

2007-08-20 @ 17:15:10
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: rosflickan

Nej men titta, nu funkade det ju :D

2007-08-20 @ 17:15:30
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: linda

Ja gör det =)
Men är det inte dyrt att ringa fran Tyskland till Schweiz?
+41 774 29 46 40

2007-08-21 @ 10:53:04
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Mathilda

Våldtagen!? Blev du det nu i helgen? =S (skriv gärna på MSN)

2007-08-21 @ 21:40:00
URL: http://mathildachristiansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback