Funderar fortfarande...

Jag vill fortfarande sluta jobba som aupair. Det finns bara en anledning till att jag är kvar ; älskling. Det är för honom som jag kämpar vidare, för att fa spendera varje helg med honom plus nagon dag i veckan.
Jag sov där inatt, tog s-bahn vid sex i morse och var här precis till frukost klockan sju. Sen lämnade jag barnen pa dagis (som förövrigt skrek hela vägen) och nu är jag precis nyduschad.

Ska ringa mamma och pappa snart. Diskutera med dom vad som är bäst. Dom vill att jag ska stanna och försöka... Men jag vill inte alls. Det blir inte bättre.

Jag kan alltsa konstatera att ett jobb som aupair inte är nagot för mig.

Det kanske hade gatt om jag fatt bo hos älskling, eftersom detta da varit ett vanlig 9-5 jobb. Da kommer man hem efter! Det gör jag ju inte nu. Nej, jag ska inte vara här mer. Men hur ska jag vaga säga det till mina aupair-föräldrar?

Nagon som är bra pa att formulera sig? Hjälp mig snälla...



Kommentarer
Postat av: linda

Usch gumman... jag skulle säga till de flesta att fortsätta försöka, men du är ju i ett helt annat land... skulle du vilja jobba där om det var ett 9-5-jobb? I så fall kan du säga något om att du har hittat en bostad som ligger närmare stan och att du hellre vill bo där.. eller nåt..
Nej usch, detta var nog inte mycket till hjälp... hoppas nån annan kan ge dig bättre råd!
Kram!

2007-08-09 @ 13:54:49
URL: http://lindaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback