Bra dag idag.

Jag mar sa mycket bättre idag. Mitt humör aker upp och ner i vagor och jag undrar vad mina hormoner haller pa med? Dock är det endast positivt att jag känner som jag gör idag.

Vid tolv ska jag hämta pojkarna pa dagis, sedan laga nagot att äta. Därefter ska dom sova och vid fyra aker jag in till Hamburg för att träffa älskling! Vi ska ut och äta pa nagot fancy place. Jag maste även köpa ett tagkort sa jag kan aka gratis.

En anledning till att jag mar bättre ocksa, är att jag och mamman i familjen pratat om mina arbetstider mer. Innan kändes det som att jag jobbade hela dagarna (eftersom jag alltid lekte med barnen), men mina verkliga tider gäller ju. Jag far helt enkelt säga nej när jag inte vill mer.

Arbetstider:
7.00-8.00 - frukost, lämna pa dagis och sa.
12.00-15.30 - hämta pa dagis, laga mat, lägga barnen och leka
Tva ganger per vecka ska jag även passa barnen pa kvällen, när föräldrarna utöver nagon sport. Men det är bara till att lämna dörren öppen pa mitt rum, för barnen sover da.

Det ser inte sa jobbigt ut, eller hur? Jag far hoppas att jag kan halla dessa tider och inte jobba hela dagarna som jag gjort fram tills nu. Vi far se.

Hanni



Kommentarer
Postat av: rosflickan

Det låter bra, hoppas det funkar för er! Speciellt det där med att jobba när barnen sover :P
Kram!

2007-08-08 @ 12:31:07
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Anna

Hejsan! Kul att du hittat till min blogg! :) Jag åker den 12:e september, till en liten by utanför Madrid. Familjen består av,förutom föräldrarna, en flicka på 4 år och en pojke på 5 år. Inlägget "Uppdatering om Familjen Alv", från 8:e juli, innehåller mer information. Hur gamla är "dina" barn? :) Kram

2007-08-08 @ 18:13:18
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se
Postat av: Mathilda

Ändå rätt skönt att du bara jobbar till 15:30.
Då har du ju resten av kvällen på dig att vila, gå en promenad, shoppa och dyl.

2007-08-08 @ 20:49:56
URL: http://mathildachristiansson.blogg.se
Postat av: j ennie

hoppas det blir bättre :) <3

2007-08-08 @ 21:51:05
URL: http://jenniekristensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback