Back again

Det har inte varit den bästa helgen direkt, men helt okej och definitivt bättre än att jobba. Jag har sovit ungefär sex timmar sammanlagt, är det förstaligt att jag är trött? Jag hoppas pa att denna vecka gar snabbt förbi sa jag kan mysa med älskling igen. Saknar honom redan och träffade honom senast imorse...

Mormodern är här för tillfället, och jag stör mig otroligt pa henne. Hon vet tydligen bäst alltid i alla situationer men faktum är att hon gör allt mycket värre. Lägg ner, snälla? När jag jobbar ska barnen lyssna pa mig, hon kan inte bara komma och ge dom det dom inte far. Suck. Dessutom vet jag inte hur länge hon stannar heller. Can it get any worse?

Jag vill inte mer! Jag vill bo själv och ha ett vanligt 9-5 jobb. Men utan pengar är det rätt svart. Slutar jag här maste jag flytta tillbaka till Sverige, man kan inte bade ha och äta kakan som min kära mamma säger. Ater igen; suck.




Kommentarer
Postat av: linda

När min mamma var typ 25, och alltsa hade haft mig i fem ar eller sa, ringde min mormor en morgon när det var extra kallt och sa "du kommer väl ihag att sätta pa Linda extra varma kläder nu när det är sa kallt"?
=P
Jag tror att mormödrar är sana; de oroar sig till max och menar bara väl. Dock ger inte det henne nagon rätt att behandla dig pa ett daligt sätt! Att ge rad är en sak, men att kritisera är en helt annan, och INTE okej...
Du kanske kan spara din veckolön tills du far rad med en liten etta? Eller sa kanske du kan skaffa jobb pa hotell.. jag vet inte hur det är i Tyskland, men en tjej här i Schweiz (i Zurich) hade ingenstans att ta vägen, sa hon fick ett rum pa hotellet mot att hon arbetade för mindre lön. Helt lagligt vet jag inte om det är, men det kanske är en möjligt utväg..?
Förresten, sorry att jag försvann fran msn -riset började koka över tack vare ungens "lek" med spisplattorna...
^^
Kram

2007-08-27 @ 13:29:58
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja, det ska bli så kul att läsa till barnmorska! Jag är 25 år och har arbetat på en kirurgavdelning. Mycket
cancer i mage och tarm, bröstcancer, sen gallproblem, kärlproblem, buksmärtor, skalltrauman. Det är jätteroligt att jobba som sjuksköterska också. Man blandar mediciner, tar prover, delar mediciner, rondar, hjälper dem med diverse saker. Mycket tid går tyvärr åt till dokummentation och annat pappersarbete, men det är superkul. Fast ännu roligare att bli barnmorska :)
Jag har förresten också varit aupair, fast i Chicago. Det var också kanonroligt! Läste att du inte tycker det är jättekul, det tyckte inte jag heller alltid, men det braiga vägde upp det negativa. Det viktigaste är att ha kompisar och att ha kul med dem. Man ångrar aldrig dem man har gjort utan det man inte gjort!!
Kämpa på!!!!

2007-08-27 @ 17:01:31
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Anna

Jag åker den 12:e, och ja, jag börjar bli lite smått nervös nu. :P Jag har förstått att du inte har det toppen hos din familj? :/ Hur gamla är barnen och så?

2007-08-27 @ 17:10:59
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se
Postat av: linda

Oj jisses, det var inte lite det... men ett enkelt skitrum nanstans da? En kompis här har ett rum, relativt centralt, för 2000/manad. Iofs är det mer än halva min lön, och säkert din ocksa, men det kanske ser annorlunda ut i Tyskland? Schweiz är ju som bekant inte världens billigaste land, direkt...
kram

2007-08-27 @ 20:26:46
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Anna

Ja, förhoppningsvis. De flesta har det nog jobbigt i början, men det gäller bara att kämpa på. :)
"Mina" ungar är 4 och 5. En flicka och en pojke. Har pratat med deras förra au pair, svenska också, och hon har gett mig lite tips. Så jag hoppas jag kommer trivas från dag 1. :)

2007-08-27 @ 20:37:21
URL: http://mittlivsomaupair.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag tyckte inte att sjuksköterskeutbildningen var svår alls. Den kunde ha varit mycket tuffare faktiskt. Det enda som var riktigt tråkigt var uppsatsen, men det går ju rätt så fort ändå.
Och det är mycket praktik, kanske en tredjedel eller så och man får prova på olika avdelningar och ställen. Man lär sig massvis på praktiken.
Hoppas du kommer in till våren!
Hur länge har du varit där?
Ha det jättebra!!

2007-08-27 @ 21:06:01
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Mathilda

Kan du inte flytta ihop med Chris då? Tills du fått jobb så du iaf kan hyra en lägenhet?
Hoppas allt löser sig! <3
Saknar dig!

2007-08-28 @ 22:39:40
URL: http://mathildachristiansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback