Uttryckslös

Jag har nog fått världens tråkigate skrivuppgift. Ska skriva en artikel om en av arbetsmiljöverkets lagar.

Ska jag vara ärlig så är jag för lat för att ens tänka på det. Jag orkar helt enkelt inte skriva en massa utan mening som ingen mer än min lärare kommer läsa.
Förstår inte varför jag ens valde medieprogrammet, det är verkligen inte min grej. Jag trodde jag ville bli journalist, men så är det verkligen inte. Jag skriver för att jag tycker det är kul, men det är inte mer än en hobby. Det är allt, en hobby!
Jag skulle valt en annan linje. Kanske samhällsprogrammet med inriktning språk? Det hade jag verkligen fått mer nytta av. Kanske handelsprogrammet med inriktning turism och service? Det hade verkligen varit kul. Jag hade faktiskt kunnat tänka mig att jobba inom turism. Att få resa hade inte varit helt fel?

Snart är det dags att börja planera inför flytten till Tyskland. Jag flyttar trots allt nästa sommar. Och då måste jag ha bestämt mig för vad jag ska göra där... vilket är rent ut sagt SKIT svårt.
Jag måste lära mig språket först och främst, men jag kan redan en hel del. Jag måste även hitta en skola, och bestämma mig för vad jag ska plugga. Och om jag kan plugga på tyska? Det lär bli en stor utmaning, en OTROLIGT stor utmaning.
Men jag ska lyckas. JAG SKA LYCKAS.
För jag tror verkligen på mig själv, och jag kommer kämpa till jag lägger mig ner och dör!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback