Tidningsfight och brandövning

Vilken fight det har blivit i Lund och Malmö mellan alla dessa tidningar. Förut tog man Metro på väg till tåget och läste den för att ha något att göra den tiden det tar att åka. Sedan kom det en tidning till, City.
Dom nästan attackerade en när man kom ut från tåget, Metro på ena sidan och City på andra. Vilken jävla tidningsfight.
Nu har det kommit en tidning till, i mindre format, som heter Punkt SE. Varför?
Jag känner mig tvungen att läsa alla tre, för tänk om jag missar något intressant? Men nu hinner man aldrig läsa dom på tåget eller bussen, utan man får ta med dom hem. Skulle inte förvåna mig om det kom en tidning till snart, haha.
Det gör mig inget att det finns många tidningar, dom är trots allt gratis. Det som stör mig är människorna som delar ut dom, trycker verkligen upp tidningarna i ansiktet på en. VÄLJ DENNA!
Metro kommer vara den som är kvar sist. Slår jag vad om.

Men i alla fall. Jag har inte haft några lektioner idag. Bara övningar och undervisning på brandstationen. Faktiskt intressant.
Hur många vet vad brandceller är? En lägenhet är en brandcell, t.ex. om det börjar brinna i lägenheten bredvid är väggen in till nästa lägenhet så säker att det tar minst 60 minuter tills branden sprider sig dit.
Genom att veta detta förstår man att det är säkrast att stanna i lägenheten istället för att ge sig ut i trapphuset som är rökfyllt. Så har många dött.
Den mänskliga instikten är trotsallt att fly från faran, inte stanna kvar.
Jag visste inte vad en brandcell var, eller att det ens fanns! Man lär sig något nytt varje dag.

Idag ska jag faktiskt plugga till provet som vi har på Torsdag. Men jag känner mig först tvingad till att städa, annars kan jag inte koncentrera mig med allt runt omkring. Efter det måste jag träna för att rensa tankarna, och det innebär alltså att jag kommer plugga ikväll. Och det betyder att jag inte kommer plugga alls, eftersom jag kommer sitta fast framför tv:n hela kvällen. Taskigt läge, nu blir det IG på provet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback