Utbildningsresa Turism dag 1

Idag har jag mellan 08.00-21.00 besökt följande;

Järnviks båthamn, Listerlandet, Hälleviks Havsbad, Hotel Hanöhus, Fiskemuséet, Sölvesborg, Glashyttan, Slottslängorna, Äppelgården, Halens Camping/restaurang, Brocenter, Olofström, Ebbamåla bruk, Laxens hus, Kreativum, Turistbyrån i Karlshamn, Tjärö och Eriksberg.


Jag är just nu rätt slut i huvudet av all information. De andra visste en hel del om platserna redan, men eftersom jag bara bott i Blekinge ett par månader var det mesta helt nytt för mig. Man kan ju tycka att det är ett underligt sommarjobb då, för en Skåne-tjej, att jobba på en turistbyrå i Blekinge. Men jag tycker det ska bli riktigt kul!

Karlshamn är även en vänort till Stade, nära Hamburg i Tyskland. I Stade har jag spenderat många veckor. Det är nog en av världens vackraste städer! Ett måste att besöka om man är i närheten. Imorgon blir det en lika fullspäckad dag..


Kreativum - info om Stade osv

 
Tjärön



Silke aus Deutschland och en fin utsikt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback