Till Skåne och hem igen

Helgen har varit underbar i skåne, förutom att jag saknat Dennis så fruktansvärt. Fick träffa Milla och bara umgås och även festa en del. Fick inte mycket sömn inatt innan det var dags att åka upp till blekinge igen. Nu är det ca tre dagar kvar till tentan, och jag har fortfarande noll motivation. Den tynger mig så otroligt mycket! Men vad ska man göra... den måste bli gjord.

Har även fått mitt schema från turistbyrån, ska jobba hela sommaren. Kan ju bara hoppas att det kommer många tyskar dit så man får prata tyska igen. Det är ju mer än ett och ett halvt år sedan jag flyttade tillbaka till Sverige från Hamburg. Och ni kan tro att jag saknar allt där. Människorna, festandet, min aupair-familj, tyskan, hamburg och andra fina städer jag besökte. Livet där är saknat. Men det kommer vara ett fint minne, och vem vet, det kanske blir lite jobb där i framtiden?

Sist men långt ifrån minst vill jag säga GRATTIS till Johanna, en vän till Dennis, som nyligen fått en liten son! Det får mig att tänka på mina två helt underbara systersöner, som jag älskar över allt annat. Dom är redan 6 och 8 år i sommar, men i mina ögon kommer dom alltid vara bebisar, mina älskade änglar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback