Jag vet vad jag flyr ifrån...

...men inte vad jag söker.

Jag är i ett sånt förvirrat tillstånd just nu när det gäller mitt livspuzzel. Bitarna faller inte riktigt på plats och jag har lite problem att anpassa läggningen och se något mönster.

Jag ogillar starkt de stunder av min verklighet som jag spenderar med att ifrågasätta och fundera över kring mitt liv, kring konsekvenser av ett eventuellt handlande och kring om jag gjort/gör rätt val i livet eller om jag missat något, om jag vill något annat. Jag vet att det hör till, jag vet det.

Ska jag fortsätta på denna utbildning?
Satsa på kärlek?
Flytta tillbaka till Skåne?

Vad fan vill jag? Nu har jag kommit till ett läge när jag inte kan få allt jag vill ha, det är en omöjlighet att jag kan få precis som jag vill just nu.

pust.


Till dagens verklighet:
Skolan började idag och det var underligt. Samma föreläsningssal och samma människor, dock några färre. Andra lärare och vi som planerar att praktisera i Karlshamn fick den enda manliga. Jag tror det är en fördel. Jag hoppas på det iallafall... Vi hann få några fallbeskrivningar och klura lite, samt även få uppgifter att lösa till basgruppträffen på torsdag.

Jag hoppas det blir bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback